divendres, 14 de setembre del 2012

Formatge Labneh i all rostit

Avui us presento aquest formatge elaborat a casa... No se ni se n'hi pot dir "recepta", d'això que us porto avui... I és que és tan senzill que no cal ni tenir el més mínim interès per la cuina per a tenir ganes de fer-ho...   
La recepta la vaig treure d'aquest meravellós blog que he descobert fa ben poc (no sabia el que m'estava perdent...). La recepta de l'all ja és una mica més elaborada, però tenint en compte el poc elaborada que és la del Labneh, us podeu imaginar que la de l'all no és gran cosa... 


Allà vaig (Amb el formatge):

Ingredients:

- 1/2 Kg de formatge natural i ecològic (i de proximitat si no és molt demanar)
- Una culleradeta de sal
- Herbes, espècies, fruits secs... (el que ens vingui de gust). Jo he fet servir orènga per un formatge i cumí en pols per un altre.
- Oli d'oliva verge extra

També necessitarem:

- 1 drap de cuina (dels que no fan "ros")
- cordó
- Un bol 
- Lloc per a poder penjar el drap amb el formatge (jo ho he fet al tirador d'un armari)

Preparació:

- Barrejem la sal amb el iogurt.
- Posem el drap dins un bol i hi posem el iogurt dintre.
- Tanquem fent un farcell amb el cordó i ho lliguem a l'espai que haguem trobat amb el bol a sota per a deixar caure el sèrum.
- Esperem 12 hores i ho traiem.
Barrejem el formatge amb les espècies o el que haguem escollit i amb un bon raig d'oli.
- Remenem bé i... ja ho podem servir per a les torradetes!


Ara li toca a l'all:

Ingredients:

- 2 alls
- 40g de mantega
- 80 ml d'oli d'oliva verge extra
- Sal i pebre negre
- Un bon raig de mel
- 2 branques de romaní fresc (les meves eren de collita pròpia... :P)
- 3 fulles de llorer

Preparació:

- Preescalfem el forn a 200ºC. 
- Tallem una mica les puntes dels alls com es veu a la foto d'aquí dalt...
- Els posem de bocaterrosa en un recipient que sigui resistent a l'escalfor del forn i hi posem el romaní i el llorer. Salpebrem (tal i com es veu a la foto de sota).
- Tallem la mantega a daus i la posem per sobre dels alls. Hi aboquem l'oli per sobre i, finalment, un bon raig de mel. 
- Ho posem al forn i ho deixem durant uns 45 minuts (l'olor que deixa és fascinant).
- Un cop rostidet, ho servim amb pa i formatge... Una delícia d'aperitiu, entrant, pica-pica, etc.











11 comentaris:

  1. Per cert, la recepta de l'all també és del blog Food and Cook! Que me n'oblidava! I allà també ens parla del nom del formatge! ;)

    ResponElimina
  2. carai, doncs sí que es veu fàcil, sí! Ho provaré! I això de l'all barrejat amb la mel també m'ha agradat molt! Petonet i bon cap de setmana

    ResponElimina
    Respostes
    1. És un "puntillu" que li dóna molta gràcia, la mel! ;) Bon cap de setmana per a tu també, Marina!

      Petó!

      Elimina
  3. Bomiques fotos i millor recepta. Això de l'all ho hauré de fer, ha de quedar molt bo.
    Bon cap de setmana,
    Nani

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltíssimes gràcies! Sí, queda bo bo... i fa mediterrà! :D

      Elimina
  4. Hola guapa tu

    Aquesta proposta es molt i molt temptadora, humm

    mil petonets i bon cap de setmana, Susanna

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Susanna!

      BOn cap de setmana a tu també!!

      Elimina
  5. que bo!! m'encanta fer formatge a casa!! jo una vegada vaig fer mató i em va encantar, pero nomes l'he fet una vegada jejej!! m'haure d'animar amb aquest. vaig a donar un cop d'ull a aquest meravellos bloc! petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo també havia fet mató però me'n sortia poca quantitat i em vaig cansar... Ja em diràs el que! ;)

      Petó!!

      Elimina
  6. Uhmmmm!!!!Quina recepta més deliciosa!!! A veure si ens animem a preparar el formatge a casa.
    Ptns

    ResponElimina